Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ στην Υπουργό Παιδείας με πρωτοβουλία της Ρ. Δούρου
Την ανάγκη για εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της Νυρεμβέργης, που συγκροτούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα στη Βαυαρία και μία από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους προς την Υπουργό Παιδείας, βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ, με πρωτοβουλία της Ρένας Δούρου. Τα σχολεία αντιμετωπίζουν “σοβαρά προβλήματα λειτουργίας κυρίως εξαιτίας ανεπαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών, όπως καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Δημοτικών Σχολείων, του Γυμνασίου και του Λυκείου της Γερμανικής πόλης, που κάνουν λόγο για “ολιγωρία ή η σκόπιμη εθελοτυφλία των ιθυνόντων του υπουργείου””.
Οι βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ αναφέρονται στην προειδοποίηση των γονιών – “κάθε παιδί που χάνεται από το ελληνικό σχολείο του εξωτερικού, είναι και μία οικογένεια χαμένη για την Ελλάδα. Αν τα παιδιά μας στραφούν στα γερμανικά σχολεία, πώς θα επιστρέψουμε ποτέ;”. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από την κυβέρνηση συγκεκριμένα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της Νυρεμβέργης καθώς και την αποτελεσματική στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό με συγκεκριμένες λύσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Αναλυτικά η Ερώτηση
Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: «Για την εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της Νυρεμβέργης»
Τα ελληνικά σχολεία στη Νυρεμβέργη, που συγκροτούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα στη Βαυαρία και μία από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας κυρίως εξαιτίας ανεπαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών, όπως καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Δημοτικών Σχολείων, του Γυμνασίου και του Λυκείου της Γερμανικής πόλης, που κάνουν λόγο για “ολιγωρία ή η σκόπιμη εθελοτυφλία των ιθυνόντων του υπουργείου”.
“Κενά που είναι εδώ και πολλούς μήνες γνωστά και για τα οποία έχουμε με κάθε τρόπο επιμείνει, μένουν ακάλυπτα με αποτέλεσμα μια οριακή κατάσταση στη στελέχωση των σχολείων” καταγγέλλουν, προσθέτοντας ότι η “η παραμικρή αλλαγή, η αποχώρηση ή η ασθένεια ενός μόνο εκπαιδευτικού να φέρνει δραματικές συνέπειες για τη λειτουργία των σχολείων μεγάλες μεταβολές στα προγράμματα, απώλειες πολλών ωρών, τμήματα που κάνουν μόνο τρεις ώρες μάθημα την ημέρα”. “Η μόνιμη δικαιολογία είναι το μικρό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για να στελεχώσουν τα σχολεία μας, η οποία δικαιολογία καταδεικνύει την συνολική αδιαφορία της ελληνικής κυβέρνησης για τα σχολεία του εξωτερικού. ”
Οι εκπρόσωποι των γονέων και της κοινότητας είχαν έγκαιρα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου με επιστολή τους προς την Υπουργό Παιδείας τον Ιούλιο φέτος, με την οποία έκαναν έκκληση για άμεση προκήρυξη και τοποθέτηση εκπαιδευτικών, προειδοποιώντας ότι τα σχολεία κινδυνεύουν να ξεκινήσουν με ελλιπή στελέχωση ακόμα και στο 50% των θέσεων. “Κάθε παιδί που χάνεται από το ελληνικό σχολείο του εξωτερικού, είναι και μία οικογένεια χαμένη για την Ελλάδα. Αν τα παιδιά μας στραφούν στα γερμανικά σχολεία, πώς θα επιστρέψουμε ποτέ;”, προειδοποιούσαν.
Ερωτάται η Υπουργός
- Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης και ποια άμεσα μέτρα σκέφτεται να λάβει για την εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της Νυρεμβέργης;
- Προτίθεται το υπουργείο να συστήσει επιτροπή που θα χαρτογραφήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις που υπάρχουν για την αποτελεσματική στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, θα εξετάσει σε βάθος τα ζητήματα, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις;
Οι ερωτώσες βουλεύτριες και οι ερωτώντες βουλευτές
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γεώργιος
Ζαμπάρας Μιλτιάδης (Μίλτος)
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος (Κώστας)
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Παπαηλιού Γεώργιος
Τσαπανίδου Παρθένα(Πόπη)
Ψυχογιός Γεώργιος









