fbpx

Αναφορά στη Βουλή βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ με πρωτοβουλία της Ρ. Δούρου

Το αίτημα του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής για άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής, φέρνουν στη Βουλή με Αναφορά τους προς την Υπουργό Παιδείας, Βουλεύτριες και Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ ύστερα από πρωτοβουλία της Ρένας Δούρου.

Με τη διαμαρτυρία του ο Σύλλογος καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη αδράνεια και καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86), ζητώντας την άμεση εξασφάλιση πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, τη δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών ανά ειδικότητα και περιοχή, τον τερματισμό των παράλογων μετακινήσεων αναπληρωτών και εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας, την ενίσχυση και αναβάθμιση του κλάδου Πληροφορικής στα σχολεία, κα.

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Θέμα: Για την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86)

Διαμαρτυρία του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.)

Η Βουλεύτρια Β2 Δυτικής Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ρένα Δούρου καταθέτει προς την Υπουργό Παιδείας, τη Διαμαρτυρία του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.), https://pasep.gr/scholeia-choris-kathigites-ypourgeio-paideias-se-kathestos-adraneias-anaplirotes-se-anasfaleia/ , σχετικά με την συνεχιζόμενη αδράνεια και καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86) . “Μόλις το 42% των πραγματικών κενών στα σχολεία έχει καλυφθεί, ενώ συζητούνται μόνο 3.500 νέες πιστώσεις, αριθμός που απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης”, σημειώνουν.

Ο Σύλλογος ζητά:

  1. Άμεση εξασφάλιση πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.
  2. Δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών ανά ειδικότητα και περιοχή.
  3. Τερματισμό των παράλογων μετακινήσεων αναπληρωτών και εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας.
  4. Ενίσχυση και αναβάθμιση του κλάδου Πληροφορικής (ΠΕ86) στα σχολεία.
  5. Άμεση και ουσιαστική στελέχωση των σχολικών μονάδων ώστε να διασφαλιστεί η ποιοτική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες

Αθήνα, 17 / 10 / 2025

Οι καταθέτοντες Βουλευτές & Βουλεύτριες

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γεώργιος

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαμπάρας Μιλτιάδης (Μίλτος)

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος (Κώστας)

Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παπαηλιού Γεώργιος

Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)

Ψυχογιός Γεώργιος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΑ.Σ.Ε.Π.)

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη αδράνεια και καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας στην επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια στον τακτικό προϋπολογισμό, γεγονός που αποτυπώνεται στο δραματικά μειωμένο ποσοστό προσλήψεων.
Μόλις το 42% των πραγματικών κενών στα σχολεία έχει καλυφθεί, ενώ συζητούνται μόλις 3.500 νέες πιστώσεις, αριθμός που απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Από την αρχή της χρονιάς, οι σχολικές μονάδες παλεύουν να λειτουργήσουν με τεράστια κενά σε βασικές ειδικότητες.
Αντί για ουσιαστική στελέχωση, το Υπουργείο επιλέγει να «μπαλώνει τρύπες» με αναθέσεις Β΄ και Γ΄ ειδικότητας, υποβαθμίζοντας το μάθημα και εξαντλώντας τους εκπαιδευτικούς.

Αναπληρωτές μετακινούνται για μία ή δύο ώρες διδασκαλίας σε αποστάσεις δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν πλήρως στο σχολείο όπου ήδη υπηρετούν.

Η εικόνα συμπληρώνεται από παράνομες κρίσεις αναπληρωτών ως υπεράριθμων, αναγκαστικές μετακινήσεις σε άλλες περιφέρειες και εκμετάλλευση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ώστε να αποφευχθεί η κάλυψη των αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σχολεία λειτουργούν ακόμη με 3ωρα και 4ωρα προγράμματα, και το Υπουργείο ζητά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να το ενημερώνουν για τα κενά — μια προσβλητική πρακτική που αποδεικνύει την αποσύνδεση του Υπουργείου από την πραγματικότητα.

Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο προβάλλει φανφάρες περί «Τεχνητής Νοημοσύνης» και «ψηφιακής μετάβασης», οι προσλήψεις αναπληρωτών Πληροφορικής (ΠΕ86) μειώνονται δραματικά, αποδεικνύοντας την πλήρη απαξίωση του κλάδου και του μαθήματος.

Ο ΠΑ.Σ.Ε.Π. απαιτεί:

1. Άμεση εξασφάλιση πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό για την κάλυψη όλων των κενών.

2. Διαφάνεια και δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών ανά ειδικότητα και περιοχή.

3.Τερματισμό των παράλογων μετακινήσεων και εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας για τους αναπληρωτές.

4. Ενίσχυση του κλάδου Πληροφορικής (ΠΕ86) και αναβάθμιση του ρόλου του στο σχολείο.

5. Άμεση στελέχωση των σχολείων, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και ποιοτική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η υποβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών δεν θα μείνει αναπάντητη.
Η οργή και η αγανάκτηση χιλιάδων συναδέλφων δεν θα «καλυφθεί» από επικοινωνιακές εξαγγελίες.

Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και κονδύλια ΕΣΠΑ — είναι δικαίωμα των παιδιών και αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.

Για το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ε.Π.
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής

Share This