fbpx

Ερώτηση της Ρ. Δούρου για την προσπάθεια της Ουγγρικής προεδρίας να συνδέσει την πανδημία με τους πρόσφυγες και μετανάστες

“Τα τελευταία πέντε χρόνια οι συστάσεις του Κογκρέσου για ανάπτυξη μίας προσέγγισης του μεταναστευτικού / προσφυγικού φαινομένου, με επίκεντρο την ένταξη, για μια σαφή κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ εθνικού, περιφερειακού και τοπικού επιπέδου, για προστασία των ασυνόδευτων παιδιών και άλλων ευάλωτων ομάδων” όπως και η έκκληση για αλληλεγγύη και διασυνοριακή συνεργασία μεταξύ περιφερειών που αντιμετωπίζουν το μεταναστευτικό φαινόμενο, έχουν παραμείνει στα χαρτιά από τις κυβερνήσεις”, παρατήρησε μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της 41ης Συνόδου της Ολομέλειας του Κογκρέσου των Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης, η Ρένα Δούρου, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αντιπροσωπείας και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τρεχουσών Υποθέσεων του Κογκρέσου, στην παρέμβασή της ως κεντρική εισηγήτρια στη συζήτηση με θέμα το μεταναστευτικό φαινόμενο και το ρόλο των Δήμων και των Περιφερειών. “Οι εκβάσεις των πρόσφατων πολέμων στη Συρία και το Αφγανιστάν αθροίστηκαν στα υπάρχοντα προβλήματα. Η κλιματική αλλαγή θα δημιουργήσει περισσότερους πρόσφυγες και η κατάσταση θα επιδεινωθεί”, συνέχισε χαρακτηριστικά η ίδια.

“Ας μιλήσουμε ανοικτά. Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τους πρόσφυγες και τους μετανάστες αντανακλά τη δέσμευσή μας να προασπίσουμε τη βασική αποστολή του Συμβουλίου της Ευρώπης, την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δημοκρατικών αξιών”, παρατήρησε η ίδια. “Η στρατηγική χρήση των μεταναστευτικών ρευμάτων από ορισμένα κράτη δεν βοηθά πραγματικά το θέμα και είναι ηθικά αμφισβητήσιμη από την πλευρά των αξιών του οργανισμού” προσέθεσε. Η Ρ. Δούρου επισήμανε ότι οι προκλήσεις που δημιουργεί το μεταναστευτικό / προσφυγικό φαινόμενο πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Ειδικότερα η Ρένα Δούρου έθεσε τρία βασικά σημεία :

Πρώτον, μιλάμε για συστημικό θέμα, με μακροπρόθεσμες συνέπειες, όχι για πρόσκαιρη κρίση αλλά για φαινόμενο που χρειάζεται μακροπρόθεσμη προσέγγιση και λύσεις, η άνοδος του εξτρεμισμού, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας είναι η απόδειξη αυτής της διαπίστωσης”.

Δεύτερον, η όσο το δυνατόν γρηγορότερη ένταξη είναι ουσιώδης για τη βοήθεια των προσφύγων και μεταναστών αλλά και για να έλθουν οι πολίτες των χωρών υποδοχής σε επαφή μαζί τους και έτσι να αναπτυχθεί αμοιβαία κατανόηση. Στο σημείο αυτό οι τοπικές αρχές μπορούν να αναπτύξουν σχέδια δράσης στη βάση των αρχών του ΟΗΕ και του Κογκρέσου, για οικοδόμηση συνεκτικών κοινωνιών.

Τρίτον. Τα παιδιά και οι άλλες ευάλωτες ομάδες κινδυνεύουν περισσότερο, γεγονός που επιβάλλει λύσεις σε τοπικό επίπεδο σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις και τις ΜΚΟ.

Η Ρ. Δούρου υπογράμμισε τη σημασία της αποστολής των Δήμων και των Περιφερειών: “πρώτον γιατί έχουμε την αρμοδιότητα να πάρουμε αποφάσεις στις πόλεις και τις περιφέρειές μας και δεύτερον γιατί είμαστε στην πρώτη γραμμή της υποδοχής και της ένταξης των προσφύγων και των μεταναστών. Είμαστε σε θέση να δράσουμε συγκεκριμένα. Και έχουμε χρέος να το πράξουμε”.

Ερώτηση προς την Ουγγρική προεδρία για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών μεταναστών και προσφύγων

Τέλος η ίδια, με γραπτή ερώτησή της, στηλίτευσε την καταχρηστική και αυθαίρετη προσπάθεια της Ουγγρικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, να συνδεθεί η αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας με το προσφυγικό / μεταναστευτικό φαινόμενο. Απευθυνόμενη προς τον εκπρόσωπο της Προεδρίας, υφυπουργό Ασφαλείας της Ουγγαρίας, Peter Sztaray, η Ρ. Δούρου παρατήρησε ότι για την επέλαση της πανδημίας, ευθύνονται τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμών και η απόρριψη μέτρων προστασίας και όχι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. Με την ερώτησή της η Ρένα Δούρου ζητά τη δημοσιοποίηση από την Ουγγρική Προεδρία των ενεργειών της σχετικά με την προώθηση των δικαιωμάτων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών μεταναστών και προσφύγων στην υγεία, την παιδεία, στη βάση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη.

Share This