fbpx

«Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας είναι επιχειρησιακά έτοιμες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις λειτουργίας του Film Office, στο πλαίσιο υποδοχής μιας σύγχρονης μεγάλης κινηματογραφικής παραγωγής», επισημαίνει σε άρθρο της με τίτλο «Τελευταίο μίλι για το Film Office» στην εφημερίδα Realnews (11/6/2017), η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου. Η ίδια παρατηρεί ότι «εκ των πραγμάτων, η Αττική διαθέτει τουλάχιστον τρία κρίσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ως κέντρο διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών και ξεχωριστό «κεφάλαιο» για τη διεθνή αγορά της κινηματογραφικής βιομηχανίας: την εγγύτητα με τον διεθνή αερολιμένα, τον απαράμιλλο αρχαιολογικό της πλούτο και το ιδιαίτερο φυσικό της περιβάλλον με το μοναδικό αττικό φως».
«Πλέον πρέπει να επισπευσθεί η κατάθεση στη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου για την υιοθέτηση των απαραίτητων μηχανισμών διευκολύνσεων και των ανάλογων οικονομικών κινήτρων. Η Αττική είναι έτοιμη να λειτουργήσει ως κόμβος ενημέρωσης, συντονισμού και διευκόλυνσης μέσω του Film Office», παρατηρεί στο άρθρο της η Περιφερειάρχης.
Η ίδια θυμίζει ότι με άρθρο της στη Realnews στις 3 Ιουλίου 2016, είχε επισημάνει «την ανάγκη ενεργοποίησης του περιβόητου Film Commission και του αντίστοιχου Film Office της Περιφέρειας Αττικής ως μία από τις απαραίτητες κινήσεις στην κατεύθυνση της περιβόητης ανάπτυξης, για την οποία πολλοί μιλούν αλλά ολίγοι πράττουν». Στο συγκεκριμένο άρθρο, είχε χαρακτηρίσει μάλιστα το Film Office της Αττικής «θεσμό-εργαλείο, απαραίτητο για να κερδηθεί το στοίχημα της αρωγής σε ξένες οπτικοακουστικές παραγωγές στην Περιφέρειά μας».
Βασικά σημεία του άρθρου της Περιφερειάρχη:
• Πλέον σήμερα έχουμε εισέλθει στην τελική ευθεία για να κερδηθεί αυτό το στοίχημα με την κατάθεση στη Βουλή από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης του σχετικού νομοσχεδίου.
• Η χώρα μας θα μπει, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, στην κατηγορία χωρών όπως η Τουρκία, η Μάλτα, η Ουγγαρία και εσχάτως η Βουλγαρία. Χωρών που παρέχουν τις προϋποθέσεις της προσέλκυσης ξένων κεφαλαίων για οπτικοακουστικές παραγωγές. Προσφέρουν δηλαδή ποικίλα οικονομικά κίνητρα (φορολογικές απαλλαγές, επιστροφή ΦΠΑ, επιδοτήσεις, κ.ά.) που προσελκύουν οπτικοακουστικές παραγωγές.
• Αυτού του είδους οι επενδύσεις μπορούν να καταστούν gamechangers, να λειτουργήσουν, μέσα από αλληλεπιδράσεις, καταλυτικά, αλλάζοντας τα δεδομένα και την εικόνα μίας χώρας ουραγού, «loser», σε χώρα «winner».

Share This